Wednesday, May 25, 2005

Service kereta pun can cost a fortune...

Image Hosted by UploadEngine.com
Image Hosted by UploadEngine.comImage Hosted by UploadEngine.comImage Hosted by UploadEngine.com

Sent my car for regular service this morning since dah masuk 34,000 kilometres dah (manalah aku pergi... jauh jauh ni, aku pun tak tahu..).

My car is a very well 'disciplined' car. Dia tak menyakiti hati pemandu serta penumpangnya. Dia tidak batuk-batuk dan overheat. Cuma radio ajer sakit sekali dua. Tingkapnya sejuta kali lebih baik from my 3 previous Protons -- kena bukak pintu bila bayar toll... Ever experienced that?

By the way, I drive a Perodua Kembara DVVT. My friends told me to go for a more sporty, and a relatively mahal sikit car to boost my image kununnya... But what for? Perabis duit ada.. And nanti orang syok ngan kita because of the car we drive and not because of our lovely personality...Stuju?

Dah lah bayar loan menimbun... right? So if you love me, you'd love me for who I am and not because of the car I drive... I guess that's why I tak laris di pasaran sampai hari nih... (I'm doing a self-pity-piss-artist stunt here..)

My Kembara is so good, tak ada masalah langsung.

So when I sent it for service, you'd be a bit terbeliak...

Biasalah, inilah kena tukar, itulah kena tukar, and since I know next to nothing about cars, I agree jer lah.

So when they kira congak here and there, jadi RM400.

Ha.. Itu tak masuk suruh sandblasting lah apekenamabender!!

So I said, nak tulis nombor kat tingkap buat apa... Kalau dah kena curi tu, maknanya takder rezekilah. Coz by the time polis dapat jumpa balik, semua spare parts pun dah kena cabut dah.

So moral of the story... kalau tak hantar kereta service, kereta rosak cepat, kalau hantar service duit habis cepat.

Itulah kata-kata magic hari ni..

Apa lagi, marilah main colek.

Shazwan, cepat chong...

Image Hosted by UploadEngine.com